loading...
اخبار فوتبال
مجید احمدی بازدید : 11 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
حالا حتي وقتي مهدوي‌کيا در ايران نيست همه از او ياد مي‌کنند. حتي وقتي ورزشگاه آبي است و خبري از قرمز نيست.

علي دوستي‌مهر، سرمربي تيم‌ملي نوجوانان به يک موضوع اعتقاد دارد و آن اين است: «شايد اگر خداحافظي مهدي مهدوي‌کيا باشکوه مي‌شد، اين‌قدر به ياد نمي‌ماند. نمي‌دانم چطور مي‌توانم منظورم را به شما برسانم.» اما فهميدن منظور اين مربي دوست‌داشتني و زحمتکش فوتبال پايه، زياد دشوار نيست. علي دوستي‌مهر توضيح مي‌دهد: «ببينيد اين اتفاق نتيجه معکوس داشت. يعني رفتن مهدي با اين اتفاقات، به‌يادماندني‌تر بود. حالا مردم مهدي را بيشتر دوست دارند. فکر کنم منظورم را بفهميد.» او اشاره‌اي مي‌کند به اتفاقاتي که در مسير تهران - دبي رخ داد؛ مسيري که تيم‌ملي نوجوانان همراه با مهدوي‌کيا طي کرد تا حالا در اردو باشد. او مي‌گويد: «از فرودگاه امام(ره) همه دور مهدي را گرفتند. در خيابان‌هاي دبي، در رستوران‌ها و خلاصه هرجا که مي‌رويم از زن و دختر و پير و جوان و بچه بگيريد، همه مي‌گفتند مهدي مهدوي‌کيا. همه او را دوست دارند. خداحافظي او طوري بود که حالا براي همه عزيز شده است. مردم اين را مي‌گويند. مي‌گويند تو عزيزتر شده‌اي.» علي دوستي‌مهر سپس حرف آخرش را مي‌زند: «اين به نظر من يک کار خدايي است. اين کار خداست که مهدي با عزت شود. مهدي غريبانه رفت، قبول دارم ولي حالا مردم دو برابر دوستش دارند. مي‌بينيد که استقلالي‌ها هم عاشقش هستند. مهدي لياقت اين همه حمايت را دارد. او بازيکن بزرگي است. بااخلاق است. در مکتب خاصي بزرگ شده، همه دوستش داريم.» اين داستان خداحافظي مهدي مهدوي‌کيا از زبان علي دوستي‌مهر است‌؛ اولين مربي مهدي مهدوي‌کيا. کسي که در باشگاه بانک ملي که حالا قفل بزرگي سردرش خورده، مهدي را کشف کرد. کيا حالا کنار اوست، در دبي. کنار او و تيمش. با آنها تمرين مي‌کند، به بازيکنان روحيه مي‌دهد و کنار مربي محبوبش است.

حالا حتي وقتي مهدوي‌کيا در ايران نيست همه از او ياد مي‌کنند. حتي وقتي ورزشگاه آبي است و خبري از قرمز نيست. استقلالي‌ها بعد از بازي يادي از او زنده کردند. جواد نکونام همبازي سابق مهدي مهدوي‌کيا در تيم‌ملي و کاپيتان ايران، در جشن قهرماني آبي‌ها پيراهني را بر تن داشت که عکس مهدي روي آن ديده مي‌شد. زيرش هم نوشته شده بود: «اسطوره فراموش‌نشدني». علي دوستي‌مهر مي‌گويد: «خب من همين چيزها را مي‌گويم ديگر. سخت اتفاق مي‌افتد که استقلالي‌ها يکي از پرسپوليسي‌ها را دوست داشته باشند. مرحوم حجازي يکي از آبي‌هايي بود که تمام مردم عاشقش بودند و حالا مهدي هم از آن دسته کساني است که مردم دوستش دارند.»

کيا: کار قشنگي بود

و اما واکنش خود مهدي مهدوي‌کيا به اين اتفاق. با او وقتي ديروز در دبي تماس گرفتيم علاقه چنداني به مصاحبه کردن نداشت: «فعلاً ترجيح مي‌دهم سکوت کنم. وقتي برگشتم تهران مصاحبه مي‌کنم.» اما اتفاقي که در بازي استقلال افتاد، اتفاق روز است. مهدي در اين‌باره سکوت نمي‌کند و به خبرورزشي مي‌گويد: «من هم شنيدم بعد از بازي استقلال چه اتفاقي افتاده است. من واقعاً ممنون هستم به‌خاطر کاري که برايم شد. ديدم که عکس من روي لباس جواد نکونام بود با آن نوشته. مي‌خواهم همين‌جا از جواد تشکر کنم و بگويم ممنونتون هستم. او رفاقتي چنين کاري کرد. نمي‌دانم چه بگويم.» مهدوي‌کيا سپس به تشکر از هواداران استقلال مي‌پردازد؛ هواداراني که به شدت مهدي مهدوي‌کيا را تشويق کردند: «جا دارد از هواداران اين تيم هم تشکر کنم که هميشه به من لطف داشته‌اند. از تمام مردم ايران ممنون هستم که در اين مدت از من حمايت کردند.» مهدي دوباره به کاري که استقلالي‌ها کردند اشاره مي‌کند و به حرف‌هايش اين‌طور پايان مي‌دهد: «کار قشنگي براي من کردند. مخصوصاً در روزهايي که ايران نيستم. ديگر نمي‌توانم چيز بيشتري بگويم و تنها از همه آنها تشکر مي‌کنم. استقلالي‌ها من را سورپرايز کردند.»

 

مهدوي‌کيا به مالزي مي‌رود

مهدي مهدوي‌کيا به عنوان سفير فوتبال پايه آسيا انتخاب شد. اين خبر براي فوتبال ايران خوشايند بود، به‌خصوص حالا که اين‌طور خداحافظي کرده و محبوبيتش دوچندان شده است. مهدوي‌کيا بايد از روز 15 تا 17 مي‌ (25 تا 27 ارديبهشت) در مالزي حاضر باشد تا در يک کلاس شرکت کند. گفته مي‌شد مهدي قرار است از دبي راهي مالزي شود تا در اين برنامه حضور يابد ولي خودش مي‌گويد هنوز برنامه‌اش معلوم نيست: «فعلاً که چيزي مشخص نشده. نمي‌دانم برنامه‌ام چيست. شايد اول به ايران برگردم و بعد برنامه‌ام را بچينم.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما چه تیمی قهرمان جام قهرمانان اروپا می شود؟
    به نظر شما در فصل بعد چه کسی بهترین بازیکن جهان خواهد شد؟
    به نظر شما چه کسی بهترین بازیکن لیگ خلیج فارس بود؟
    به نظر شما گران قیمت ترین بازیکن لیگ چه کسی است ؟
    گلزنان برتر
    ليگ برتر جام خليج فارس



    تيم بازيها امتياز
    1 استقلال 34 67
    2 تراکتورسازي 34 65
    3 سپاهان 34 64
    4 فولاد 34 56
    5 نفت تهران 34 55
    6 مس 34 53
    7 پرسپوليس 34 50
    8 راه آهن 34 46
    9 صباي قم 34 45
    10 سايپا 34 45
    11 داماش گيلان 34 43
    12 فجر سپاسي 34 42
    13 ملوان 34 40
    14 ذوب آهن 34 38
    15 آلومينيوم 34 35
    16 نفت آبادان 34 25
    17 پيکان 34 25
    18 گهر دورود 34 19
    ورزش سه | دریافت کد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 351
  • بازدید کلی : 1,814